محصول بان

فروش بی واسطه

شرایط و قوانین

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 915 بازدید
محصول بان
safe shopping logo for shop vector

فروش بی واسطه

فروش بی واسطه

امروزه با افزایش تعداد تولیدکنندگان در صنایع مختلف، نیاز به درگاهی برای فروش محصولات مختلف حس می‌شود. محصول بان همان فضایی است که طراحان، تولیدکنندگان و خریداران به آن نیاز دارند. عوامل متعددی بر این مسیر تاثیرگذار خواهند بود که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

راهنمای خرید امن

مقامات قضایی برای انجام خرید امن، توصیه هایی کرده‌اند که در ادامه به آن می پردازیم.

حسب دستور معاون دادستان و سرپرست محترم دادسرای اوین به منظور جلوگیری از سوء استفاده جاعلین و کلاهبرداران از طریق چک های رمز دار بین بانکی، توجه شما را به متن ارسالی جلب می نماییم:

با توجه به اینکه یکی از شگردهای مجرمین و متهمین سابقه دار جهت کسب منابع مادی زود هنگام و سریع خرید و فروش خودرو و یا اجناس دیگر با چک های جعلی است، این افراد سابقه دار با جعل چک‌های بین بانکی رمز دار و تماس تلفنی با شهروندان که جهت فروش اجناس خود در شبکه های اجتماعی یا جراید آگهی فروش منتشر کرده بودند، تمایل خود را جهت خرید خودرو اعلام و غالبا در ایام آخر هفته و ساعات پایانی روز در محل قرار حاضر می‌شوند و با فریب و نیرنگ و معرفی خود بعنوان افراد متشخص، شاغل و منزلت اجتماعی اقدام به خرید می نمایند و در قبال آن یک فقره چک بین بانکی رمز دار جعلی ارائه می نمایند. تا کنون پرونده های متعددی در این خصوص تشکیل شده است.

در رابطه با خرید امن به نکات زیر نیز توجه نمایید؛

۱. معاملات خود را که همراه با دریافت چک صورت میگیرد حتما در ساعت کاری بانک ها انجام داده تا امکان استعلام  و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.

۲. از پرداخت هرگونه وجه پیش از انجام هر گونه معامله خودداری نمایید. زیرا احتمال وقوع کلاهبرداری وجود دارد.

۳. اگر قرار است هرگونه وجهی قبل از طریق فروشنده یا خریدار به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست شما به دستگاه خود پرداز مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت. کشاندن شما تا پای دستگاه خود پرداز به بهانه واریز وجه کالا  و… شگرد کلاهبرداران است.

۴. برخی از خریداران با ارائه پرفراژهای جعلی و یا نشان دادن عکس فیش واریزی به فروشندگان که از قبل در تلفن همراه خود ذخیره نموده اند، اقدام به کلاهبرداری میکنند.

۵. بهترین و مطمئن ترین روش انجام معاملات در سایت نیازمندی، خرید حضوری و دیدن کالا از نزدیک است. تا از کیفیت کالا و صحت اظهارات فروشنده، اطمینان حاصل کنید.

۶. اگر قصد معامله با شهر دیگری را دارید نکات زیر را رعایت کنید:

  • اگر در شهر محل زندگی فروشنده، آشنایی را دارید و بتوانید از طریق آن معامله و ارسال کالا را انجام دهید این مطمئن ترین راه معامله در شهر های مختلف است. در غیر این صورت از روش های زیر استفاده کنید:

یکی از روش های مناسب جهت انجام معامله غیر حضوری استفاده از پست Cash on Delivery می باشد. در این نوع پست، پستچی کالا را به شما تحویل داده و شما پس از بررسی و اطمینان از مطابقت آن با اطلاعاتی که فروشنده به شما داده بود میتوانید مبلغ را به پستچی پرداخت نمایید و یا در صورت عدم مطابقت کالا با اظهارات فروشنده و یا وجود خرابی، کالا را توسط پستچی مرجوع نمایید. روش دیگر این است که به جای پست می توانید از طریق ترمینال برای ارسال کالا را انجام دهید و پس از رسیدن کالا به دستتان، پول را به راننده اتوبوس و یا ترمینال مربوطه تحویل بدهید تا آن را به فروشنده برساند.

۷.  قبل از خرید حتما کالا را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا ایراد و مغایرتی نداشته باشد.

۸. ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب جلب اعتماد شما گردد. ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.

۹. در صورت امکان، هنگام خرید کالا رسید کتبی معتبر از فرد دریافت کنید.

۱۰. حتما در اماکن شلوغ و امن و در نزدیکی پایگاه های پلیس، شعب بانک ها و… قرار ملاقات بگذارید.

۱۱. تلفن ثابت از شخص فروشنده بخواهید و با آن تلفن با ایشان صحبت کنید تا از واقعی بودن شماره ثابت اطمینان حاصل کنید.

۱۲. شناسه آگهی و تمامی اطلاعاتی که از فروشنده دارید را تا پایان معامله نزد خود نگهداری کنید.می توانید از صفحه آگهی اسکرین شات تهیه کنید. برای اطمینان بیشتر میتوانید سایر آگهی های فروشنده را نیز بررسی کرده و در صورت دیدن موضوعی غیر طبیعی از انجام معامله جلوگیری کنید.

۱۳. از فروشنده اسکن شناسنامه یا کارت ملی با نام صاحب حسابی که میخواهید پول را به آن واریز کنید دریافت نمایید تا مطابقت آن را بررسی نمایید. برای اطمینان بیشتر می توانید از شناسنامه و یا کارت ملی در کنار کالا عکس بگیرند و برای شما ارسال کنند.

۱۴. زمانی که قیمت و شرایط ارائه شده محصول بیش از حد عالی و خارج از عرف به نظر می‌رسند، با اندکی مکث اقدام به خریداری نمایید.

۱۵. بسیار مهم است که حتما قبل از تحویل کالا یا خودروی خود به خریدار در ازای دریافت چک‌های رمزدار بانکی، با مراجعه به بانک مربوطه از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

۱۶. محصول بان هیچگونه مسئولیتی در قبال خریدهای شما ندارد، همچنین منفعتی نیز از خرید و فروش شما نخواهد داشت. ما با هویت آگهی‌ دهندگان آشنایی نداریم. ما به شما پیشنهاد می دهیم که تحت هیچ عنوان پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی را به حساب فروشنده واریز نکنید. ضمناً به این موضوع نیز حتماً توجه کنید که ترجیحاً از ساکنین شهر خود به صورت حضوری خرید کنید. تجربه نشان داده قرار گذاشتن در شعب بانک ها و انتقال پول پس از دریافت کالا از امن ترین روش های معامله می باشد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *