محصول بان

قوانین و مقررات خریداران

شرایط و قوانین

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 922 بازدید
محصول بان
محصول بان

قوانین و مقررات خریداران

هر آنچه خریداران باید بدانند

ابتدا کالای مورد نیاز خود را در سایت پیدا کرده و در صفحه جزییات آگهی بر روی گزینه خرید کلیک کنید. در این قسمت باید شهر و آدرس محل دریافت کالا را وارد نمایید. پس از این هزینه ارسال بعلاوه قیمت کالا به شما نمایش داده می شود. حالا کافیست روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت شاپرک شده و پرداخت را انجام دهید.

در چه شرایطی خریدار می تواند درخواست عودت وجه نماید؟

مواردی که شامل بازگشت کالا و عودت وجه می شوند به شرح زیر می باشند:

   ۱- عدم مطابقت توضیحات آگهی با کالای ارسالی
۲- عدم مطابقت تصاویر آگهی با کالای ارسالی
۳- وجود مشکل در کالای ارسالی (خوردگی، زدگی و …)
۴- ارسال کالای اشتباه به جای کالای سفارش داده شده
۵- خرید زودتر کالا توسط خریدار دیگر یا اتمام موجودی
۶- عدم ارسال کالا در مدت زمان مقرر
۷- مفقود شدن کالا بنا به هر دلیل و مشکل حمل

  • در صورتی که به هر دلیلی امکان ارسال کالا برایتان مقدور نیست پیشنهاد می شود با کاربر مستقیما صحبت کرده و توافقات لازم در خصوص دریافت مدت بیشتر برای تامین کالا، تغییر رنگ و یا عودت وجه انجام دهید تا بتوانید تجربه خوبی را برای خریدار بسازید. در صورتی که برای ۲ بار پیاپی خرید به یکی از دلایل قید شده در بند های ۱ تا ۶ لغو شود دسترسی کاربر به فروشگاه و امکانات پرداخت امن محصول بان برای مدت ۲ هفته مسدود خواهد شد و در صورت تکرار برای بار دوم این قطع دسترسی به مدت ۱ ماه و برای بار سوم برای همیشه خواهد بود.

کالا با موفقیت خریده شده است، مرحله بعدی چیست؟

فروشنده ۳ روز کاری برای اقدام به ارسال کالای شما زمان دارد و باید حتما در این مدت شما را از نحوه ارسال، شماره رهگیری مرسوله و یا شماره تماس پیک مطلع نماید. در صورت استفاده از سیستم ارسال محصول بان ما مراحل ارسال را به صورت کامل به شما اطلاع خواهیم داد. در صورتی که ارسال توسط فروشنده انجام شده باشد نیز کد رهگیری ارسال پستی و یا شماره تماس پیک به اطلاع شما خواهد رسید تا بتوانید بسته را رهگیری کنید.

زمانی که کالا به دستتان رسید، مرحله بعدی چیست؟

لطفا به محض دریافت کالا اندکی زمان گذاشته و کالا را بررسی نمایید. شما پس از دریافت کالا و بررسی آن تنها ۳ روز مهلت دارید تا در قسمت چت با فروشنده بر روی گزینه تایید دریافت کالا کلیک کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل گزینه تایید را نزده و در کمتر از ۷۲ ساعت با ما تماس بگیرید.
در صورت عدم تایید دریافت و همچنین عدم تماس با ما پس از پایان مدت ۷۲ ساعت، تایید دریافت کالا به صورت خودکار توسط سایت انجام شده و مبلغ به حساب فروشنده واریز می گردد. پس از زدن گزینه تایید دریافت کالا فرآیند خرید به پایان رسیده است. از خرید خود لذت ببرید.

کالا از چه طریقی ارسال می شود؟

معمولا ارسال از ۲ طریق صورت خواهد پذیرفت:

  1. توسط محصول بان؛ در داخل شهر تهران توسط پیک و خارج از تهران توسط پست.
  2. توسط فروشنده؛ به انتخاب و توافق خریدار و فروشنده خواهد بود.
هزینه حمل کالا به عهده چه کسی می باشد؟

هزینه حمل را برخی از فروشندگان به عهده می گیرند که در این حالت خریدار در زمان خرید هزینه حمل را رایگان خواهد دید ولی در سایر موارد هزینه حمل به عهده خریدار می باشد.

اگر کالا مطابق توصیفات ارائه شده در آگهی نیست چه کار کنیم؟

در صورتی که کالا با توضیحات و یا تصاویر آن در سایت مطابقت نداشت لطفا در کمتر از ۳ روز از زمان دریافت کالا با کارشناسان ما تماس گرفته و موضوع را با آنها مطرح نمایید تا هماهنگی های لازم برای عودت کالا صورت پذیرد. دقت کنید شما امکان عودت کالا به دلایلی که قبلا فروشنده به آنها در آگهی اشاره کرده است را ندارید. همچنین عودت کالا در صورتی که از آن استفاده شود و یا به عنوان مثال لیبل آن کنده شده باشد را نیز نخواهید داشت. شرح کامل این موارد را در قوانین عودت کالا می توانید مطالعه نمایید.

بنابراین در صورت عدم مطابقت کالای ارسالی با آگهی با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما از شما درخواست توضیحات کامل می نمایند. همچنین تصاویر کالا دریافت شده را باید برای آن ها بفرستید. در صورت تایید عدم مطابقت توسط محصول بان کالای ارسالی با کالای صحیح جایگزین خواهد شد و در صورت عدم موجودی آن کالا مبلغ به حساب خریدار عودت خواهد شد.

پس از عودت کالا به یکی از دلایل قید شده مبلغ واریزی شما به طور کامل برایتان به همان حسابی پرداخت از آن انجام شده بود عودت خواهد شد.

اگر کالا توسط فروشنده در مدت زمان مقرر ارسال نشود؛

برای کاربر فروشنده پیامی جهت یادآوری این موضوع ارسال خواهد شد و در صورت عدم پاسخگویی ایشان در مدت ۳ روز، خریدار مختار به لغو خرید و درخواست عودت وجه خواهد بود. پس از لغو درخواست خرید مبلغ واریزی شما به طور کامل به حسابتان عودت خواهد شد.

چه موارد تحت پوشش سرویس های خرید امن نیستند؟

در کلیه مواردی که خریدار و فروشنده از امکان خرید امن استفاده نکرده و شخصا وارد معامله می شوند تحت پوشش امکانات خرید امن نخواهند بود.

نحوه عودت وجه

درخواست عودت وجه حتما باید در بازه ۳ روز از زمان دریافت کالا صورت پذیرد در غیر اینصورت یعنی در حالتی که خریدار روی گزینه تایید دریافت کالا کلیک نموده باشد و یا در بازه ۳ روزه با پشتیبانی تماسی نگرفته باشد به منزله پایان فرایند خرید تلقی شده و وجه به صورت خودکار به حساب فروشنده واریز می گردد.

مواردی که شامل بازگشت کالا و عودت وجه می شوند به شرح زیر می باشند:

  • عدم مطابقت توضیحات آگهی با کالای ارسالی
  • عدم مطابقت تصاویر آگهی با کالای ارسالی
  • وجود مشکل در کالای ارسالی (خوردگی، زدگی و …)
  • ارسال کالای اشتباه به جای کالای سفارش داده شده
  • مفقود شدن کالا بنا به هر دلیل و مشکل حمل
  • خرید زودتر کالا توسط خریدار دیگر یا اتمام موجودی
  • عدم ارسال کالا در مدت زمان مقرر

مواردی که شامل بازگشت کالا و عودت وجه نمی شوند به شرح زیر می باشند:

  • مطابقت کامل کالای ارسالی با توضیحات آگهی
  • مطابقت کامل کالای ارسالی با تصاویر آگهی
  • تغییر نظر و عقیده
  • ارسال درخواست عودت پس از گذشت ۳ روز
  • انجام معامله صورت حضوری و یا خارج از سیستم پرداخت امن

آیا امکان لغو درخواست خرید وجود دارد؟

  • در صورتی که پس از خرید منصرف شوید می بایست با فروشنده از طریق چت شیپور و یا شماره تماس ایشان ارتباط برقرار کرده و درخواست انصراف از خرید را با ایشان در میان بگذارید تا فروشنده اقدام به لغو خواست نموده و مبلغ به حساب شما عودت شود.
  • لازم به ذکر است لغو درخواست خرید نیازمند تایید فروشنده بوده و در صورت توافق ۲ طرف، خریدار ملزم به پرداخت هزینه ارسال و عودت کالا خواهد بود.
آیا امکان افزایش مدت زمان تایید دریافت کالا وجود دارد؟
  • لطفا در زمانی که با فروشنده توافق کرده اید در محل مورد نظر برای دریافت کالای خریداری شده در دسترس باشید.
  • در صورت عدم تایید دریافت کالا در مدت ۳ روز پس از دریافت آن سیستم به صورت خودکار دریافت را از سوی شما تایید کرده و پول به حساب فروشنده واریز خواهد شد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *